„Онлайн търговията играе ключова роля“

„Онлайн търговията играе ключова роля“

 

Източник: www.bvl.de
Изображение: www.bvl.de

Ян Бартелс е старши вицепрезидент отдел Клиенти в Zalando. Като експерт в областта на електронната търговия, той отговаря на три въпроса в навечерието на Германския конгрес по логистика.
 

BVL: Електронната търговия процъфтява - не на последно място заради свързаната с короната ситуация - как бяхте в Zalando през последните няколко месеца?

Бартелс: Последните няколко месеца изискват голяма гъвкавост от нас и от цялата индустрия, защото обстоятелствата се променят, в някои случаи ежедневно, и първоначално водят до по-ниско потребителско поведение в цяла Европа. В тази ситуация ние от Zalando останахме верни на нашите клиентски обещания: Със стриктни превантивни мерки Zalando се адаптира към „новото нормално“, така че здравето на служителите да бъде защитено и бизнесът да може да продължи едновременно. Нашата европейска логистична мрежа, която в момента се състои от единадесет логистични центъра в пет държави, ни даде възможност да реагираме гъвкаво и бързо на промените. От началото на коронарната криза в Европа ние също проучваме кои инициативи Zalando може да подкрепи най-добре през това време. Модната индустрия и особено търговците са силно засегнати от временните блокади и затварянето на магазини. Онлайн търговията играе ключова роля тук за стабилизиране на европейската икономика.

BVL: Какви уроци взехте със себе си от това време? Променила ли се е вашата компания за постоянно?

Бартелс: Ние сме европейска модна платформа, така че виждаме като наш дълг да използваме ресурсите си, за да намерим решения на тази криза. През последните години изградихме силна логистична мрежа и внедрихме партньорски услуги - в настоящата ситуация можем да направим всичко, за да стабилизираме веригите за доставка и дори да подкрепим европейската икономика. Например успяхме бързо да осигурим капацитет за нашите партньори и да компенсираме затрудненията при доставката чрез нашата европейска логистична мрежа чрез нашата партньорска услуга „Zalando Fulfillment Solutions“. Търговците могат да използват програмата “Connected Retail”, за да се свържат с платформата Zalando и да продават своите продукти онлайн. Над 1800 магазина вече са свързани с платформата Zalando. Един от нашите партньори с три магазина обработи над 2300 поръчки за един ден!

BVL: На конгреса ще модерирате последователността „Електронна търговия - интеграция на пътуването на клиентите и логистиката“. Можете ли да ни кажете какво се крие зад това?

Бартелс: Има два критични момента за клиентите веднага щом поръчат онлайн: времето, в което те чакат своята пратка, и моментът, в който даден продукт може да се върне. Ентусиазмът на клиентите изведнъж пада, ако например трябва да чакат по-дълго от обявеното или връщането е тромаво - теми, които се контролират в логистиката и имат решаващо влияние върху удовлетвореността на клиентите. В последователността бих искал да обсъдя подходи със специалистите по електронна търговия за това как клиентското изживяване може да бъде подобрено и как клиентите могат да поръчват отново онлайн.

Оригиналната статия на немски езики може да прочетете тук: https://bit.ly/3kY45CL

Адрес

град София

бул. България 53, Търговски център, ет.3

моб.: +359 884 60 60 70

тел.:  +359 2 4432 655

Facebook