Два фактора пренаредиха приоритетите в този сегмент от недвижимите имоти
Два фактора пренаредиха приоритетите в този сегмент от недвижимите имоти
Постоянно търсене на нови, модерни складови обекти клас „А“ с площ от 1000 до 5000 кв.м
Източник и изображение: http://www.fakti.bg
Автор на статията във факти.бг: М. Богданова ©
Материал на БГСКЛАД
Пазарът на складови площи у нас продължи да се развива в една несигурна година (бел. ред. 2022 г.). „Продължи затвореният омагьосан кръг между инвеститорите и купувачите, респективно наемателите. Инвеститорите търсят гаранции от клиентите си, а последните искат построени и готови индустриални обекти. Това поведение беше продиктувано от несигурността“, коментира Симеон Митев, управител на БГсклад.
Три фактора подхранваха несигурността в сегмента през изминалата година. На първо място това беше войната в Украйна, нестабилната политическа и икономическа обстановка у нас и последствията от мерките свързани с пандемията от коронавируса.
Що се отнася до пазара на складови площи, то цените на клас „А“ и „В“ се повишиха с 0,5 до 1 EUR/кв.м, а на клас „С“ достигнаха от 1 до 1,5 EUR/кв.м.
През изминалата година се отчете ръст в предлагането на обекти под наем.
„На пазара продължи липсваха нови складови площи за продажба и наем. Пазарът през 2022-ра година беше главно на наемодателите, защото по-хубавите и малкото на брой обекти, които излизаха на пазара, се отдаваха веднага, дори още по време на строеж.
Повиши се търсенето на терени за индустриални обекти, което доведе и до 15% увеличение спрямо 2021-ва година.
Поскъпването на строителните материали и високия инфлационен индекс доведе до скок в цените на строителството. Това по своя начин повлия двояко. Част от строителите увеличиха наемните си цени на готовия продукт, а останала част замрази проектите си.
Войната в Украйна и коронавирусната криза пренаредиха приоритетите в бизнеса. Много от сегментите от първа необходимост увеличиха обемите си и влязоха на място, където досега са били стоките и продуктите от непърва необходимост.
Много украински инвеститори и компании потърсиха обекти в България. Те обаче не бяха подготвени за пазара тук и техните „розови“ очаквания не им помогнаха бързо да се адаптират към българският пазар. През първите два-три месеца след войната имаше стъписване, предвид българската обстановка на пазара и след това, лека-полека те започнаха на наемат и купуват обекти в България.
.............
Цялото съдържание може да прочетете тук: https://bit.ly/3XYMs9d