Най-голямото предизвикателство на пазара: разминаването между очакванията за наем и реалната крайна цена

„Най-голямото предизвикателство на пазара: разминаването между очакванията за наем и реалната крайна цена“

Ива Балджиева от БГСКЛАД коментира тенденциите и предизвикателствата пред наемния пазар в София
 

Източник: https://infrastruktura.stroitelbg.bg/
Изображение: личен архив на Бгсклад
Автор: Stroitelbg

Ива Балджиева от БГСКЛАД коментира тенденциите и предизвикателствата пред наемния пазар в София. Тя е консултант в компанията, който отговаря за района на София и околностите. Работи активно с клиенти, които търсят или предлагат складови и логистични площи, и се стреми да им помага да вземат информирани решения в този динамичен пазар. 

Разкажете ни за основния проблем, с който се сблъсквате в работата си – както вие от платформа БГСКЛАД, така и вашите клиенти. 

Един от най-интересните и често срещани проблеми е разминаването, което възниква между очакванията на наемодателите и реалността за наемателите по отношение на цената на квадратен метър. Обикновено наемодателят обявява цена, например 5 евро на квадрат, но към тази сума се добавят допълнителни разходи – такса за обслужване, такса за битови отпадъци и други. Това създава сериозно объркване, защото крайната цена, която плаща наемателят, често е значително по-висока от обявената. Тези допълнителни такси не носят приходи на наемодателя, но за наемателя те са реална част от месечния разход. 

Какви са очакванията на Вашите клиенти в тази връзка и как Вие успявате да им помогнете да се ориентират? 

Постоянно се стараем да обясняваме още при първите срещи, че съществуват тези допълнителни разходи, които е важно да се имат предвид при взимане на решение. Вече повечето клиенти знаят, че таксата за битови отпадъци например се поема от наемателя. Работим усилено в посока да се разбира ясно, че това са „скрити“ разходи, които трябва да бъдат включени в крайната цена. Колкото по-рано се обсъдят тези детайли, толкова по-малка е вероятността от неразбирателства на по-късен етап. 

Според Вас има ли нужда от информационна кампания – на общинско или държавно ниво – по темата или клиентите разчитат само на частни услуги? 

Определено смятам, че клиентите разчитат изцяло на нас, консултантите, за да получат такава информация. Затова и нашата роля е ключова – ние ги запознаваме в детайли със спецификата на наемната цена, с всички съпътстващи условия и с текущата ситуация на пазара. 

..............

Цялата статия с интервюто, може да прочетете тук: https://bit.ly/407i401

Адрес

град София

бул. България 53, Търговски център, ет.3

моб.: +359 888 40 45 05

Facebook

БГСКЛАД